Brasiilia jalgpallilegend Pelé nõuab Samsung Electronicsilt 30 miljonit USA dollarit kahjutasu, kuna elektroonikafirma kasutas eelmisel aastal oma telerite reklaamides tema teisikut.
- Brasiilia jalgpallilegend Pelé. Foto: Reuters/Scanpix
75aastane Pelé esitas sel kuul Chicagos kohtule kaebuse, väites, et Korea elektroonikatootja kasutas mullu oktoobris New York Timesi leheküljesuurustes HD-telerite reklaamides tema identiteeti.
Olgugi et Pelé nime ei mainita, figureerib reklaamis kaebuse kohaselt väga Pelé-sarnane eakas mustanahaline mees ning selle juures väiksem pilt valge nahavärviga jalgpallurist, kes sooritab poolkäärlööki, mille poolest Pelét omal ajal tunti.
Kaebuses seisab, et reklaam eksitab tarbijat ja riivab maailma parimaks jalgpalluriks peetava Pelé õigusi.
„Eesmärk on saada õiglast kompensatsiooni Pelé identiteedi loata kasutamise eest ja vältida edaspidi taolisi juhtumeid,“ lausus Financial Timesi vahendusel Pelé advokaat Frederick Sperling.
Pelé teenib reklaamidega suure osa oma sissetulekust. Ta on müünud oma identiteedi kasutusõigusi sellistele ettevõtetele nagu Volkswagen, Subway, Emirates ja Procter & Gamble. Bloomberg Businessi andmetel teenis Pelé 2014. aastal, mil
Brasiilia korraldas jalgpalli MMi, reklaamide pealt 25 miljonit USA dollarit.
Kaebuse kohaselt pidas
Samsung 2013. aastal Peléga läbirääkimisi tema identiteedi kasutamiseks oma kaupade reklaamimisel, kuid loobus viimasel hetkel lepingu sõlmimisest.
Advokaat Frederick Sperling aitas möödunud aastal korvpallur Michael Jordanil võita sarnase kohtuasja endise supermarketiketi Dominick’s vastu, kes oli kasutanud korvpallitähe identiteeti ajakirjas Sports Illustrated ilmunud reklaamis. Michael Jordan sai 8,9 miljoni dollari suuruse kahjutasu. Kõnealusel juhul oli reklaamis aga kasutatud ka Jordani nime ja särginumbrit.
Samsung on teatanud, et uurib kaebuse sisu oma USA üksuse kaudu.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.